تخصیص ۴.۵ میلیون مترمکعب آب به پتروشیمی هگمتانه

تخصیص 4.5 میلیون مترمکعب آب به پتروشیمی هگمتانه

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: مجوز تامین سالانه سه میلیون متر مکعب آب برای پتروشیمی هگمتانه صادر شده است و ۱.۵ میلیون متر مکعب دیگر نیز از طریق تصفیه پساب فاضلاب شهری همدان تامین می‌شود.

به گزارش شیمی نیوز؛ منصور ستوده روز سه‌شنبه در بازدید معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران از پتروشیمی هگمتانه، اظهار داشت: در سال ۱۳۶۳ مجوز حفر یک چاه با ظرفیت برداشت ۱۵ لیتر در ثانیه در این منطقه صادر شده بود اما در سال های اخیر به دلیل افت آب‌های زیر زمینی تامین آب مورد نیاز این منطقه به مشکل خورده است.
وی اضافه کرد: با امضای وزیر نیرو، تامین سه میلیون متر مکعب آب از منابع آبی استان برای این پتروشیمی قطعی شده است و ۱.۵ میلیون متر مکعب باقی مانده نیز آبان ماه امسال از طریق ایجاد خط انتقال، از تصفیه خانه پساب فاضلاب شهری همدان تامین می‌شود.
ستوده عنوان کرد: مسئولان پتروشیمی هگمتانه نگران تامین آب نباشند چرا که با تلاش مسئولان استان این پتروشیمی یک روز هم بدون آب نمی ماند.
مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی هگمتانه نیز گفت: این پتروشیمی ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عمده کار باقی مانده آن کارهای تعمیراتی و نصب ماشین آلات است.
ناصر شمخانی افزود: تمامی ماشین آلات مورد نیاز این پتروشیمی وارد مجتمع شده و هیچگونه مشکلی در تامین ماشین آلات آن وجود ندارد.
وی اظهار داشت: بر اساس زمان بندی صورت گرفته، پیش راه اندازی مجتمع پتروشیمی هگمتانه، بهمن ماه امسال صورت می‌گیرد و محصول نهایی آن خرداد ماه ۱۳۹۹ وارد بازار می‌شود.
شمخانی با بیان اینکه سهامداران خصوصی، دولتی و خارجی تاکنون تعهدات خود را عملی کردند و اعتبارات مالی مورد نیاز تامین شده است، ادامه داد: عمده نگرانی ما در رابطه با تامین منابع آب مورد نیاز است که مسئولان استانی قول مساعدت در خصوص تامین آن را داده اند.
وی بیان کرد: بیش از ۳۰ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و چهار هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی در این مجتمع پتروشیمی صورت گرفته است.
مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی هگمتانه با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۴۵ هزار تن محصولات پی.وی.سی درجه پزشکی در این مجتمع تولید می‌شود، اضافه کرد: خوراک مورد نیاز این مجتمع به میزان سالانه ۴۰ هزار تن، از طریق پتروشیمی غدیر، پتروشیمی اروند و پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) تامین می‌شود.
پتروشیمی هگمتانه در سال ۱۳۸۳ کلنگ زنی شد و اتمام این طرح بزرگ با فراز و فرودهای بسیاری مواجه شده که در سال رونق تولید عزم مسئولان برای راه اندازی آن جدی شده است.

منبع:ایرنا

امتیاز دهی به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
برای دریافت مشاوره، و خرید انواع تینر تنها کافیست با ما در تماس باشید.
👋 سلام؛چطور میتونم کمک کنم؟
این سایت از کوکی ها استفاده می کند تا تجربه بهتری از مرور را به شما ارائه دهد. با مرور این وب سایت، با استفاده ما از کوکی ها موافقت می کنید.